Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Have-bruser.dk ApS
CVR: 36085606
Vejlegårdsvej 13
2840 Holte
Telefon.: +45 2681 9558
Webshop
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra netbutikken Have-bruser.dk.Alle priser er inkl. dansk moms. Når du handler med Have-bruser.dk indgås aftaler på dansk.
Der tages forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl og prisændringer.
Sådan handler du hos os:
For at foretage et køb skal du igennem følgende trin:
- Klik på linket 'Bestil her på forsiden og læg en havebruser i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
- Indtast dine personlige oplysninger.
- Indtast dine kreditkort informationer
- Godkend vores handelsbetingelser.
- Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet.
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling.
Betaling
Hos Have-bruser.dk kan der betales med: Visa, Visa/Dankort, Master card og Maestro. Der tages ikke gebyr ved betaling.Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Have-bruser.dk Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Data, du sender i forbindelse med køb, betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun Stripe (selskabet som håndterer online betalinger for Have-bruser.dk), der kan læse dem. Hverken Have-bruser.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.
Fragt og levering
Alle bestillinger på Have-bruser.dk sendes med GLS eller Postnord til nærmeste pakkeshop. Der sendes alene pakker til adresser i Danmark (Grønland & Færøerne ikke inkluderet).Leveringstid er normalt 1-3 hverdage. Bestiller du inden kl. 13 på hverdage, sender vi samme dag. Vi gør opmærksom på at alle vores leveringstider er hverdage, hvor weekender og helligdage ikke hører under. Hvis du ikke har modtaget din pakke indenfor forventet leveringstid, bedes du sende en e-mail til info@have-bruser.dk.
Have-bruser.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS eller tredjeparter i tilfælde af udeblevne leverancer. I tilfælde af forsvundne pakker fremsender Have-bruser.dk naturligvis en ny leverance uden beregning.
Levering af varer fra Have-bruser.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret.
Ved returnering af købte brusere på Have-bruser.dk står køber selv for at betale fragten.
Fortrydelsesret
Hos Have-bruser.dk tilbyder vi over for forbrugere en fortrydelsesfrist på 30 dage fra den dag du har modtaget din vare.
Indenfor denne periode kan du se og prøve produktet som du ville i en butik, men så snart produktet tages i brug bortfalder din fortrydelsesret. Bærer produktet eller emballagen præg af at være åbnet/brugt vil der ske reduktion i det refunderede beløb svarende til det værditab varen forventes at have (inkl. risiko for at værdien er 0,00 kr.).
For varer er fortrydelsesfristen overholdt, hvis du inden udløbet af fortrydelsesfristen har overgivet varen til postvæsnet eller en anden virksomhed, som har påtaget sig forsendelsen af varen.
Bemærk, at du som kunde bærer omkostningerne ved en eventuel returnering, hvilket ikke efterfølgende vil blive refunderet.
Varen skal, udover den oprindelige emballage, altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, så eventuelle forsendelsesskader kan undgås.
Ved returnering, skal du indenfor fortrydelsesfristen meddele os om at du ønsker at returnere din vare.
Alle returforsendelser skal først aftales med Have-bruser.dk og returneres for købers regning til:
Have-bruser.dk
Vejlegårdsvej 13
2840 Holte
e-mail: info@have-bruser.dk
Forsendelse til pakkeshops/efterkrav afvises og accepteres ikke som returnerede forsendelser.
Reklamationsret
Hos Have-bruser.dk har du altid som forbruger 2 års reklamationsret. Reklamationsretten dækker fejl, som var til stede, da du købte produktet og ikke skader som er opstået senere såsom frostsprængninger eller andre skader opstået ved forkert brug/opbevaring.Ved reklamation skal du meddele os om eventuelle mangler ved varer indenfor rimelig tid fra, at du har opdaget fejlen. Modtagelse af en sådan meddelelse indenfor 2 måneder vil altid være rettidig.
For at fremme reklamationsprocessen er det vigtigt at du sender os en fyldestgørende fejlbeskrivelse.
Denne beskrivelse kan blandt andet indeholde:
- Hvordan er fejlen opstået?
- Er det en konstant fejl, eller fremtræder den kun periodisk (i så fald, kan den fremprovokeres)?
- Hvordan har du forsøgt at løse problemet?
- Har produktet tidligere været til reparation? Her bedes du også vedhæfte dokumentation.
Vi vil hos Have-bruser.dk betale returomkostningerne, for reklamationer hvis reklamationen er berettiget. Vi vil når du har oprettet en reklamation, fremsende dig et retur label. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, så eventuelle forsendelsesskader kan undgås.
Dine personlige oplysninger
For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du oplyse følgende personlige oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig - eller ringe til dig hvis der opstår uforudsete hændelser med varen eller forsendelsen til dig.Ved at bruge Have-bruser.dks website, tillader du os at opsamle information, som beskrevet her på siden. Hvis vi i fremtiden ændrer vores informationspolitik, vil det blive skrevet på denne side.
Personoplysningerne registreres hos Have-bruser.dk og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.
Ledelsen i Have-bruser.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på Have-bruser.dk er ledelsen.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Have-bruser.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Have-bruser.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig.
Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Have-bruser.dk via e-mail: info@have-bruser.dk
Cookies
Ved at benytte Have-bruser.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg, og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.Oplysninger om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
U-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@have-bruser.dk.